Kundservice
Allt du behöver veta för att handla hos oss på Sommarboden

  Mejla till oss

För frågor till webbshoppen:
kundservice@sommar­boden.se

För frågor till butiken:
hollviken@sommar­boden.se

  Ring oss

Webbshop, telefontid 9-23

Tel. 040-45 00 20

Butik, telefontid 10-18

Tel. 040-45 01 11

  Öppettider

Öppet året runt

Mån-Fre 10-18

Lör 10-15

Sön 11-15

Lillejul 23 dec: 10-16

Julafton 24 dec: 10-13

Juldagen 25 dec: STÄNGT

Annandag jul 26 dec: STÄNGT

Nyårsafton 31 dec: 10-13

Nyårsdagen 1 jan: STÄNGT

  Hitta hit

Falsterbovägen 76

236 51 HÖLLVIKEN

SVERIGE

 

Villkor

Att handla i vår webbshop är tryggt och enkelt. Vi eftersträvar att bemöta dina frågor så snabbt som möjligt för att du ska känna dig trygg med att handla på Sommarboden.

Vid köp över 399 kr på allt förutom möbler är frakten fri.

Vid köp under 399 kr på allt förutom möbler kostar frakten 49 kr.

Vid köp av möbler över 2000 kr är frakten fri.

Vid köp av möbler under 2000 kr kostar frakten 699 kr.

Sommarboden anlitar Schenker. Möbler och större gods levereras omonterat vid närmaste dörr. Vi använder som regel tjänsten "Hemleverans" till privatpersoner och då ringer Schenker alltid innan de kör ut för att stämma av att kunden är hemma. Leverans sker dagtid och avisering sker oftast ena dagen och utkörning dagen därpå. OBS! avvikelser kan förekomma från ort till ort. Det finns inte möjlighet att boka om/skjuta på en pågående leverans av kunden. Ev mer-kostnader som uppstår pga kund ej följer villkoren faktureras kund, sådana kostnader kan vara s.k bomkörning - ingen hemma på avtalad tid, terminal-hyra för ej uthämtat gods.

Mindre paket sänds till Schenkers utlämningsställen och SMS aviseras med uppgift om när du kan hämta ditt paket.

Det är viktigt att fylla i aktuellt mobilnummer på din order så det blir lätt att nå dig, både för Sommarboden och vid leveransen av dina varor. Kostnad för avisering via brev tillkommer med 69 kr när telefonnummer saknas.

Vid större volymbeställning förbehåller vi oss rätten att offerera frakten till dig innan den sänds, trots att vårt system automatiskt sänt ut en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen är inte bindande per automatik.

Sommarboden förbehåller sig rätten att annullera en order i händelse av slutförsäljning.

Du kan också välja alternativet HÄMTA SJÄLV i butiken och det är kostnadsfritt. Tag alltid kontakt med butiken innan du hämtar så du vet att varorna är klara för avhämtning.

EJ UTLÖSTA PAKET

Vi debiterar 200:- för att täcka våra hanteringskostnader/frakt för ej uthämtade paket och gods. Debitering för den aktuella fraktkostnaden sker därutöver med faktisk kostnad oavsett om kunden fått en fraktfri leverans eller ej.

Tänk på att kontrollera adressen om du skickar till någon annan. Felaktiga eller inkompletta adressuppgifter kan göra att paketet skickas till fel adress eller kommer bort i posthanteringen!

Vi ersätter inte förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats.

PRISER

Alla priser är i SEK, inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella feltryck gällande pris och texter i webbshopen. Om ett pris skulle bli felaktigt i den omfattningen att det avviker väsentligt från ordinarie pris förbehåller vi oss rätten att informera kund om rätt pris innan ordern behandlas vidare.
En orderbekräftelse är inte bindande för Sommarboden, vi kontaktar dig i så fall om något tekniskt fel el prissättning är felaktig. Vissa priser kan skilja från fysiska butikens priser. Leveransvillkor skiljer sig också mellan webbshop och fysisk butik.

 

BETALNING

Kan ske på följande sätt: Kortbetalning genom en säker betalningstjänst där vi anlitar Klarna för en säker kortinlösen. Det kostar inget att betala med kort.

Du kan också välja att betala med Klarna Faktura eller Klarna konto - välj själv vilken uppläggninstid som passar dig. Fakturan från Klarna skickas till dig på den mailadress som du anmäler vid din order.

 

LEVERANSTID

Sista beställningsdagen för leverans innan jul när det gäller Möbler och Grillar är den 19/12. Mindre paket såsom inredning och grilltillbehör är den 20/12. Vi kan dock inte garantera att leveransen hinner fram till dig i tid p.g.a. hög belastning.

Leveranstid för större gods är normalt 2-5 vardagar. Mindre paket 1-3 dagar, OBS! Variationer kan förekomma från ort till ort.

Möbler aviseras alltid före leverans för att säkerställa att du är hemma. Respektive fraktbolag aviserar dig. Du bör ha din vara ca 2-3 dgr efter att den skickats från oss. Mindre paket aviseras via SMS före avhämtning, det är därför viktigt att inte glömma att fylla i ditt mobilnummer.
Leverans sker till närmsta dörr/hinder och inbärning/av-emballering ingår ej.
(Vid köp i fysisk butik gäller andra villkor).

Vi reserverar oss för slutförsäljning i högsäsong och ordern är inte per automatik bindande för Sommarboden.

Skulle någon vara ta slut eller behöver beställas, informerar vi dig om leveranstiden.

 

ÅNGERÄTT-DISTANSHANDEL-RETURER

När du handlar i vår webbshop gäller distanshandelslagen.

Din rätt som kund är att ångra ditt köp inom 14 dgr efter att du mottagit varan. Förutsättningar för att åberopa ångerrätten är att varan då är i lika gott skick som när du fick den, vilket innebär oanvänd och i sin originalförpackning samt att du anmäler din önskade retur till Sommarboden inom 14 dgr från att varan mottagits.

Du står för returfrakten till Sommarboden och är då den verkliga kostnaden för frakt, dvs kan avvika från den frakt Sommarboden har debiterat dig. 

Vid kreditering reduceras din köpsumma med verkliga fraktkostnader till och från kundens adress.



Sommarboden ersätter ej varor som ej är originalförpackning, har användts eller på annat sätt ej befinner sig i nyskick. Kontakta alltid Sommarboden innan en retur görs.

BADKLÄDER- HYGIENVAROR

Undantag från ångerrätten. 

Eftersom badkläder utgör hygienvaror kan du endast returnera badplagg som du har bett att få plomberade. Skriv det i orderkommentar när du beställer.



SKADAT GODS

Ibland händer det att gods skadas under transport. Du har därför ansvar för att syna godset när du kvitterar mottagandet. Du måste därför närvara vid leveranstillfället personligen. OBS! Godset måste tas emot av kunden även om det är skadat. Be transportören att notera en eventuell skada på fraktsedeln. Kontakta Schenker och gör en skadeanmälan inom 1 dag. Tag därefter kontakt med Sommarboden och meddela det skadenummer du erhållit. 

Tänk på att ingen ersättning lämnas om skadeanmälan ej har gjorts inom 1 dag. Anmäl också skadan genast till Sommarboden. En retur sänd utan kontakt med Sommarboden godkänns ej.


SÄKERHET

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.


RESERVATION

Sommarboden reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.